Ací teniu els continguts de l’examen de la primera avaluació, prepareu-vos-el bé i recordeu que és important vindre descansats a fer els exàmens. La nit és per a dormir i el dia per a repassar o estudiar.
- Elements de la comunicació
- Gèneres literaris
- Tipus de narrador
- Espai, temps i personatges
- Àmbits d’ús
- Rima i mètrica
- Literatura del primer terç del segle XX
- Literatura a la dictadura
- Literatura medieval
- Ramon Llull
- Les Quatre Cròniques
- Modernisme, noucentisme i avantguardes
- Dialectologia: bloc oriental i bloc occidental.
- Característiques del valencià
- També: numerals, verbs, pronoms febles…
Que tingueu molta sort i estudieu molt. ÀNIM I A PER NOTA!!
dimecres, 24 de novembre del 2010
dimarts, 23 de novembre del 2010
Dialectes en la nostra llengua
Ja hem comentat a classe que la nostra llengua es divideix en dos grans blocs dialectals; l'oriental i l'occidental. Al selectiu haureu d'identificar a quin bloc dialectal pertany el text, per tant, heu de conéixer els trets que identifiquen cada bloc. Recordeu que el valencià es troba dins del bloc occidental de la llengua.
En aquest enllaç podeu obtindre informació de gran utilitat per a preparar els exàmens del curs i les PAU:
www.xtec.cat/~aribas4/llengua/dialectologia/
En aquest enllaç podeu obtindre informació de gran utilitat per a preparar els exàmens del curs i les PAU:
www.xtec.cat/~aribas4/llengua/dialectologia/
dilluns, 15 de novembre del 2010
AFORISMES DE L'ALUMNE IVAN ZAHINOS 2B
Ací teniu alguns dels alforismes creats pel vostre company Iván Zahinos que no tenen desperdici...
* Si els vigilants ens vigilen, qui vigilarà els vigilants?
* El nivell cultural d'un país es pot mesurar veient la programació televisiva d'aquest.
* Hacendado i Google dominaran el món.
* Si els vigilants ens vigilen, qui vigilarà els vigilants?
* El nivell cultural d'un país es pot mesurar veient la programació televisiva d'aquest.
* Hacendado i Google dominaran el món.
dissabte, 13 de novembre del 2010
LLIBRES DE LECTURA QUE HAURÍEM DE COMENÇAR A LLEGIR...


PER ALS ALUMNES DE 1r DE BATXILLER:
Sense la terra promesa d’Enric Valor editorial Tàndem: llibre descriptiu que ens ajuda a conéixer com era la vida a les nostres terres fa poc menys d’un segle, i a imaginar com viurien els nostres besavis en aquella societat.
PER ALS ALUMNES DE 2n DE BATXILLER:
Els racons de la memòria d’Isabel Clara-Simó, editorial 62: és un recorregut sincer sobre l’ofici d’escriure i un sentit agraïment a la gent que ha contribuït a formar part de la seua personalitat al llarg dels anys.
CONTROL DE LECTURA DEL 10 AL 14 DE GENER
Als alumnes de 2n batxiller
Hola xics i xiques,
acabe d'enviar-vos un correu electrònic on us adjunte la següent informació:
- dossier informació d'autors
- dossier de narrativa 1
- dossier de narrativa 2
- dossier de narrativa 3
- dossier de narrativa de postguerra
- la poesia de postguerra
- el teatre català de postguerra
- enllaços de Martí i Pol
- enllaços d'Estellés
- Estellés biografia
- enllaços d'Espriu
... també us he enviat tots els documents que he enviat als alumnes de 1r de batxiller per tal que repasseu conceptes que us apareixeran a les PAU i com són de l'any passat no les donarem per falta de temps.
Ànim a tots i totes,
Anna
acabe d'enviar-vos un correu electrònic on us adjunte la següent informació:
- dossier informació d'autors
- dossier de narrativa 1
- dossier de narrativa 2
- dossier de narrativa 3
- dossier de narrativa de postguerra
- la poesia de postguerra
- el teatre català de postguerra
- enllaços de Martí i Pol
- enllaços d'Estellés
- Estellés biografia
- enllaços d'Espriu
... també us he enviat tots els documents que he enviat als alumnes de 1r de batxiller per tal que repasseu conceptes que us apareixeran a les PAU i com són de l'any passat no les donarem per falta de temps.
Ànim a tots i totes,
Anna
Als alumnes de 1r batxiller
Hola alumnes,
us he enviat un correu electrònic amb els següents documents:
- teoria de neologismes, manlleus i barbarismes.
- teoria de la composició amb exercicis.
- exercicis per a practicar les perífrasis de probabilitat i d'obligació.
- exercicis de l'imperatiu.
us he enviat un correu electrònic amb els següents documents:
- teoria de neologismes, manlleus i barbarismes.
- teoria de la composició amb exercicis.
- exercicis per a practicar les perífrasis de probabilitat i d'obligació.
- exercicis de l'imperatiu.
dimecres, 27 d’octubre del 2010
EM SENT INDI
Ací teniu un bon exemple:
TÍTOL TEMA-TEMA TÍTOL
El tema, en tant que expressió breu i precisa del significat global del
text, seria el següent:
El genocidi intolerable dels pobles anteriors a l’arribada de Colom,
que ha dut a terme el colonialisme europeu i la reparació que
mereixen els seus descendents.
RESUM
El colonialisme europeu ha massacrat els indis, els ha privat de
terres i béns i els ha confinat en reserves a l’oest de Nord-Amèrica.
Es pot dir, fins i tot, que han patit més que els afroamericans, de
manera que només queden grupuscles aïllats, oblidats per un estat
que està en deute amb ells per haver exterminat els seus
avantpassats. Una reparació necessària i justa.
PARTS
El text és fonamentalment expositiu, com correspon a un text
d’àmbit acadèmic, però l’autor no s’està de valorar l’aniquilació dels
indis com un fet empobridor i abusiu, un genocidi que mereix
almenys alguna reparació per part dels colonialistes. Diríem, doncs,
que el text va convertint-se en argumentatiu a mesura que avança,
principalment a través del lèxic valoratiu que fa servir l’autor. L’ex
tructura externa la componen tres paràgrafs. Internament, destacaríem
només dues parts:
1a. Paràgrafs 1 i 2 (l.1 a 17). Part plena de dates i xifres, la més
clarament expositiva.
2a.(l.18 a 30) La part més argumentativa. Es fa un balanç –negatiu,
òbviament- del que s’ha fet amb els pobles indígenes nordamericans.
El lèxic valoratiu critica durament el genocidi. Vg més
avall, la modalització.
TÍTOL TEMA-TEMA TÍTOL
El tema, en tant que expressió breu i precisa del significat global del
text, seria el següent:
El genocidi intolerable dels pobles anteriors a l’arribada de Colom,
que ha dut a terme el colonialisme europeu i la reparació que
mereixen els seus descendents.
RESUM
El colonialisme europeu ha massacrat els indis, els ha privat de
terres i béns i els ha confinat en reserves a l’oest de Nord-Amèrica.
Es pot dir, fins i tot, que han patit més que els afroamericans, de
manera que només queden grupuscles aïllats, oblidats per un estat
que està en deute amb ells per haver exterminat els seus
avantpassats. Una reparació necessària i justa.
PARTS
El text és fonamentalment expositiu, com correspon a un text
d’àmbit acadèmic, però l’autor no s’està de valorar l’aniquilació dels
indis com un fet empobridor i abusiu, un genocidi que mereix
almenys alguna reparació per part dels colonialistes. Diríem, doncs,
que el text va convertint-se en argumentatiu a mesura que avança,
principalment a través del lèxic valoratiu que fa servir l’autor. L’ex
tructura externa la componen tres paràgrafs. Internament, destacaríem
només dues parts:
1a. Paràgrafs 1 i 2 (l.1 a 17). Part plena de dates i xifres, la més
clarament expositiva.
2a.(l.18 a 30) La part més argumentativa. Es fa un balanç –negatiu,
òbviament- del que s’ha fet amb els pobles indígenes nordamericans.
El lèxic valoratiu critica durament el genocidi. Vg més
avall, la modalització.
Subscriure's a:
Missatges (Atom)